Fraktkostnader: Fraktkostnad nu när vi har REA (ordinarie fraktkostnader enl Postens el. Shenkers avgifter)
Upp till 50 gr: 9 kr Upp till 100 gr: 18 kr Upp till 250 gr: 35 kr Upp till 1.9 kg: 49 kr Upp till 2.9 kg: 99 kr Upp till 5.2 kg: 109 kr När vi inte har REA är fraktkostnaderna enl nedan: Vi delar i runda siffror på portokostnaden med kunden enligt nedan: (obs gäller alltså inte vid reor) Upp till 100 gram: 9 kr Upp till 250 gram: 19 kr Upp till 1900 gram: 34 kr Tyngre försändelser: Upp till 2900 gram: 99 kr (skickas med Schenker, spårbart och 2-4 dagars leveranstid) Upp till 5200 gram: 109 kr (skickas med Schenker, spårbart och 2-4 dagars leveranstid)
Vi skickar inte tyngre paket än 5 kg. OBS: Om varor som skickas med Schenker av någon anledning inte hämtas ut av er, utan skickas i retur till oss, kommer vi att fakturera er för den kostnad det kostar oss att lösa ut försändelsen + den arbetstid detta kommer att ta oss (79 kr + 150 kr) och detta är tyvärr inte förhandlingsbart! Vi skickar nästan alltid med A-post, men om försändelsen blir skrymmande förbehåller vi oss möjligheten att skicka med B-post. Läs gärna mer nedan avs rekommenderade postförsändelser. (uppdaterad 21/7 2016) Portokostnad utanför Sverige, inom europa oavsett ordersumma: 0-50 gram : 14 kr 51-100 gram: 28 kr 101-500 gram: 40 kr 501-1900 gram: 68 kr Övrigt, frakt: Vänligen observera: Vi skickar alla försändelser under 1900 gram med Posten AB då Posten i dagläget är billigast. Dock tar Posten inget ansvar för brevförsändelser som inlämnats men som inte kommit kunden tillhanda. Således kan naturligtvis inte vi heller göra detta. Stölder och misstag begås ju även på Posten. För att vara försäkrad om att en försändelse verkligen kommer fram erbjuder Posten en tjänst som kallas att man rekommenderar försändelsen. Försändelsen behandlas då som värdepost och får ett ID-nummer och går att spåras. Vi ser därför gärna att ni rekommenderar era försändelser om ni beställer för mycket pengar eller om de varor ni beställt är speciellt viktiga för er och kanske inte går att köpa igen. Postens kostnad för denna tjänst är f n 75 kr och tjänsten går enkelt att beställa vid köp hos oss vid utcheckningen. Vi lägger inte på några extra kostnader trots att det brukar ta runt en halv timme extra arbetstid att skicka rekommenderat. Skulle ni välja att INTE få skickat rekommenderat vill vi med detta poängtera att det är helt på kundens risk att välja ordinarie fraktsätt, d v s att få försändelsen skickad som brev. Vi - liksom andra webshopar och postorderföretag - kan alltså tyvärr inte ersätta kund för förlorade varor / pengar. Ångerrätt / öppet köp: Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen utan speciell anledning. Ångerrätten gäller emellertid endast om varan återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd. Många kunder frågar om möjligheten att byta ut pärlor - dvs returnera en del och få andra i stället. Tyvärr har vi inte möjlighet till detta. Vill ni returnera varor går det bra, men ni kommer istället att få värdet av den returnerade varan återbetalade i pengar. Vill ni ha andra varor i stället ber vi er lägga in en ny beställning. Vi ger våra kunder både nöjdhets- och trygghetsgaranti: vi lägger ner stort arbete och mycket omsorg vid packningen av stenar och pärlor till alla kunder. Vi försöker alltid välja ut det bästa som om vi plockade ihop stenarna/pärlorna till oss själva till något vi tänkt att tillverka - men vi kan inte alltid veta hur ni har tänkt. Skulle ni känna att pärlor, stenar eller annat inte motsvarar den bild ni hade av dom, så tveka inte att skicka tillbaka dom - ni har som sagt full returrätt och får pengarna tillbaka oavsett orsak. Om du utnyttjar din ångerrätt ser vi gärna att du kontaktar Korall Pärlor & Stenar via mail innan du sänder tillbaka varan så att vi vet att vi har en retur att vänta. Mailadress är korall.nu@live.com
Returfrakten bekostas enligt lag av konsumenten och vi löser tyvärr inte ut försändelser som återsänds utan att vara fullt frankerade. Reklamationer: Om varan skulle råka vara defekt är vi angelägna om att du kontaktar oss så snart som möjligt - senast inom 14 dagar - så att vi kan rätta till felet. Vi kommer att be er skicka tillbaka den defekta varan (så vi får titta på den och kolla upp de andra varorna av samma sort som vi har kvar i lager) och sedan återbetalar vi till er varans pris + era portoutlägg för återsändandet. Skicka i enkelt kuvert! Vi ersätter endast portoutgift enl. Postens portotabell. Det är viktigt för oss att ha nöjda kunder. Skulle ni mot förmodan fått fel varor levererade får ni behålla dom samtidigt som vi omgående skickar ut "rätt" vara. Välkomna att handla hos oss! |